Another Templates


ShoutMix chat widget

Sunday, February 14, 2010

Part 1

Pada suatu zaman sekarang, tinggallah seorang geek yang tak berapa hemsem dalam asrama yang terpencil di tengah bandar Moscow. Kepala beliau dihiasi dengan sepasang mata berwarne kuning, bibirnya merah menyala, dan rambutnya jatuh lembut menggelongsor ke arah kiri kepala beliau dan ketinggian beliau lebih kurang sama dengan ketinggian average budak2 pompuan zaman sekarang. Pendek kata, beliau pendek. Nama beliau adalah Yusof tapi orang2 kampung beliau lebih gemar memanggil beliau dengan nama ‘Tommy’. Cakap jer pasal komputer, nama ‘Tommy’ akan menjadi buah mulut para penduduk kampung Moscow. Hal ini demikian kerana, beliau memang master pasal komputer, cakap jer pasal mouse, beliau mampu bercakap tanpa henti mengenai hal tersebut dengan begitu baik sekali.

When I sleep, my computer boots

Tommy ngan komputer beliau

Pada suatu hari, Tommy tengah jiwang sambil sembelit dalam tandas. Di benak fikiran Tommy, singgah persoalan yang agak mengkonfiuskan, “Tommy, sampai bila kau nak hidup dengan komputer? Ko dahlaa takde girlfren, tak penah kuar bilik, tak pandai sukan, ko nak jadik aper besar esok?” Tommy menutup muka beliau, kerana beliau kesal dengan nasib dirinya dan juga kerana bau busuk dari bawah semakin hangat. Sedang Tommy lega, tiba2 kedengaran bunyi ketukan pintu bertalu2.. Tommy dengan segera keluar tandas dengan bergaya, lalu masuk balik tandas untuk pam, dan keluar semula untuk menyambut tetamu misteri tersebut. Pintu dibuka secara slow-motion. Kriekkk~~ Bunyi pintu dibuka, jantung Tommy berdebar2, bulu roma beliau berdiri tegak, keringat mula membasahi pipi beliau yang berjerawat batu, lutut beliau berketar2, beliau rasa sakit perut dan ingin kembali buang air, tiba-tiba!!

Rupanya, pintu bilik lain yang diketuk.. Tommy mengeluh kehampehan. Pastue Tommy tutup pintu tersebut dengan skuat2nye kerana tension.. Blepek! Bunyi pintu itu tertutup tidak cukup sedap bagi Tommy, lalu Tommy membuka kembali pintu dan muncullah di hadapan Tommy dua orang gadis jelita yang Tommy cukup kenal dan Tommy cukup segan. Sorang gadis bernama ‘Q’ dan sorang lagi bernama ‘Lala’… Tommy tergugat iman, dirinya yang sebelum nie hanya pernah berdepan dengan karekter anime terpaksa berdialog dengan dua orang gadis yang paling fames kat hostel beliau. Walaupun lidah beliau kelu, beliau memberanikan diri untuk diam. Lalu, Q memulakan conversation dengan kata alu-aluan,

Q : Tommy, bleh tolong tengokkan Laptop saya x?

Tommy : Kekekekekkenapa? Laptop awk x sihat ker?

Q : A’ah, abis semua desktop saye licin, cam kene format, pastue xleh connect kat internet..

Tommy : Oooooo….

Lala : Hihihihihihi (ketawa kerana melihat kegagapan Tommy)

Kenapa Tommy gagap? Adakah kerana menahan kencing? Adakah kerana Lala mengetawakan beliau? Atau adakah kerana Tommy menyimpan sesuatu perasaan? Jawapanye, tidak lain dan tidak bukan kerana Tommy dah lama sebenarnye jatuh cinta ngan Farah, tapi skarang dia suka kat Q, secara diam2. Tommy x pernah meluahkan perasaannye terhadap Q, hanya mengstalking dari Frenster sahaja, tuepun dah ketar lutut. Beliau sedar, dirinye yang geek, hodoh lagi pasif.. sape yang suka kat beliau? Q pula seorang yang bijak, solehah, sopan, cantik, dan sebagainya. Boleh dikatakan hanya sifat positif yang sepadan untuk disematkan di diri Q. Mereka berdua insan berbeza, dari dunia berbeza…

Tommy menjemput Q masuk, untuk bedah siasat laptop Q. Lala masuk juga tanpa malu. Walaupun terpinga2 dan gementar, Tommy cuba menunjukkan kehebatannye pabila berinteraksi dengan spesies paling dekat dengan dirinye, komputer. Jari Tommy menari di atas papan kekunci begitu mantap sekali bagaikan Nicole David menari zapin untuk warming up sebelum main squash! Q pula kagum sambil mulutnya terlopong membentuk huruf O yang sangat besar sehingga mampu disuapkan 2 hotdog sekaligus! Lala pula tersenyum, tersengih kerana dia berjaya berkentut tanpa disedari oleh Q dan Tommy. Eh2, tak2, Lala senyum sebab dia saje2 jer..

Tip-top2, Laptop Q siap dibaiki, connection dah ader, pastue system recovery di rewind kepada 3 hari lepas dan semua jadik ok. Tommy bangun dan lubang hidungnya besar sebelah, terpapar di raut wajahnye kebanggaan yang tidak terkata. Mulut berbentuk huruf O Q berjaya ditutup dengan dua ekor nyamuk terperangkap di dalam. Lala pula mengeluh, entah mengapa, adakah tanda jeles atau lega atas sembuhnye laptop Q. Lalu, Tommy meminta untuk log in YM kat laptop Q, dengan alasan ingin tahu bahawa connection Laptop Q dah ok ke tak. YM didouble klik, sign in pun automatic… lalu kelihatan offline2 msg untuk Q, yang bertulis seperti berikut…

  • Mak : Q, afk ke x on9 nie? Lol, takde paper, mak just nak cakap mak dah beli kereta baru, lmao, jangan jeles..
  • Rohana :
  • Rohana :
  • Farhan : Q, apsal x online lama? I rindu laa kat u… online cepat sket, pastue dun forget to contact me..

Farhan? Siapa tue? Hati Tommy jatuh berderai sebagaimana jatuhnye periuk rice cooker berisi beras yang x masak lagi.. Walaupun dari dalamnye, hati Tommy bagai diremuk2, tapi senyuman Tommy mencerminkan ketenangan pada pandangan Q. Suasana sunyi seketika, hanya nyanyian cengkerik yang mengisi ruang suara bilik tersebut pada ketika itu. Lalu Lala, dengan MOUnye meninggalkan bilik tersebut untuk memberi peluang kepada 2 orang yang malu2 meow tersebut memulakan love talk mereka.

Tommy berdiri dengan macho, zip sluar beliau terbukak, lalu beliau terus keluar dari bilik tersebut dengan tenang… Kepala beliau berpusing 180 darjah kebelakang, lalu lidah beliau mengukir kata..

Tommy : Dah okey latue kot, saya nak pergi dapur jap, kesian kat roomate saya masak sorang2..

Q : Wei, kau nak pergi…

Tommy meneruskan langkah beliau di koridor, membelakangi Q, dan mendepani perempuan2 yang terkejut kerana zip sluar Tommy masih lagi tidak ditutup.. Q pun melaungkan azan, eh2.. bukan2, Q pun melaungkan kata..

Q : Thanks Tommy…

Tommy hanya menunduk.. dalam hatinya, berhenti keretapi fikiran yang membawa penumpang kata kepada diri beliau.. “dah la tue Tommy, bukannye best sangat pun dapat Q tue, terima jerlah bahawa dia dah ader boyfren… ko teruskan jerr hidup ngan komputer ko tue..” Tommy terus ke dapur untuk membantu rakannya yang sedang memasak..

Narrator : best tak cerita nie? Huhu, warning, crite ni ada la copy paste semata-mata

1 cacian:

Anonymous said...

cite die x lawak pown, walaupun die niat tuk menggembirekan hati pembace nye, tp makin menyirap perasaan aku, rase cm nak lempar kek kat muke die, anyway thanx to munzir kerane memilih cerite nie

Sam vocabular

written~
10 may- physiology
19 may- english
24 may- histology
07 june- anatomy
17 june- biochemistry

Tequilas Flamejantes

VOTE NI ATAS KEIKHLASAN HATI.. JGN IKOT ORG.. JGN MENIPU.. BAK KATE USTZ SALMAN, AP YG KTE NK X DPT, DOSE PN DPT..

Lorem Ipsum

credit to syame 4 the nice header!

Popular Posts

 
Powered by Blogger